• Watkins Fisker posted an update 11 months, 1 week ago

    اگر بخواهیم لیزر درمانی را از نظر علمی، به صورت جزئی تر شرح دهیم، باید بگوییم که نور حاصل از لیزر، میتوکندری موجود در سلول را تحریک کرده و باعث فعالیت بیش از حد آن می شود. زمانی که سلول در حال ترمیم خود است، به میزان زیادی انرژی نیاز دارد. اغلب سلول ها با سرعت طبیعی، کار خود را ادامه می دهند و به همین دلیل است که ترمیم برخی بافت ها زمان زیادی به طول می انجامد.

    شرایط پزشکی – از جمله آرتریت، نقرس و عفونت – نیز می‌تواند باعث زانو درد شود. بسیاری از انواع دردهای جزئی زانو با رفتارهای خود مراقبتی قابل تسکین و درمان هستند. با این حال، در برخی موارد، زانوی شما ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. لیزرتراپی به روش لیزر پر توان بسیار تخصصی تر از روش درمان با لیزر کم توان است و بنبراین به دقت و ظرافت و تخصص بیشتری نیاز دارد. درصد نفوذ این لیزر نسبت به لیزر کم توان بسیار بیشتر است و دوره درمان آن کوتاه است. لیزر پرتوان 24 برابر توانایی بیشتری نسبت به دیگران دارد و عمق نفوذ آن بیش از 4 سانتیمتر است.

    لیرز ها بر حسب توان و میزان خطرات آن به کلاس های مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ بدین صورت که هر چقدر کلاس هاس لیزر بالاتر روند با اینکه تاثیرگذاری آن بهتر و سریعتر است اما خطرات بیشتری بیمار را تهدید می کند. لیزردرمانی می‌تواند در کنار این درمان‌ها مؤثر باشد، بنابراین تلاش با لیزردرمانی به معنای چشم‌پوشی از گزینه‌های دیگر نیست. استراتژی‌های مدیریت خانگی درد، مانند استراحت، کمپرس یخ، فشرده‌سازی، گرما، ماساژ، کشش، ورزش و استفاده از داروهای بدون نسخه، همگی می‌توانند تسکین موقتی برای درد جزئی زانو ارائه دهند.

    این امر به آن اجازه می‌دهد تا بافت آسیب‌دیده را بدون عوارض جانبی بهبود بخشد و چون انرژی آن بسیار کم است، خطر سوختگی وجود ندارد. مدت زمان با توجه به اندازه ناحیه تحت درمان و شدت بیماری تعیین می‌شود. در نتیجه التهاب کاهش پیدا می‌کند و به عمل بازسازی بافت‌ها کمک می‌کند. لیزر درمانی زانو می تواند برای درمان درد ناشی از جراحت یا کهولت سن مانند آرتروز زانو مورد استفاده قرار گیرد. با این حال این مطالعه کوچک بود و بر کاربرد این درمان برای درد زانو تمرکز نکرده بود. برای تعیین میزان تاثیر لیزر درمانی سرد در درمان درد زانو به تحقیقات بیشتری نیاز است.

    • در نتیجه رشد پوست جدید، ناحیه تحت درمان به‌مرور پوسته‌پوسته می‌شود.
    • با توجه به سواستفاده برخی از نام و شعار فیزیوتراپی آرامش، به شما توصیه میکنیم بر روی این خط کلیلک کنید و مطلب مربوطه را مطالعه بفرمایید تا از پیامدهای ناخواسته این سواستفاده ایمن باشید.
    • توجه داشته باشید که این انرژی مهم ترین ویژگی لیزر به حساب می آید، زیرا همین انرژی سبب کاهش درد و اتهاب خواهد شد.

    نحوه انجام این جراحی بدین صورت است که دستگاه لیزر، مقدار زمان مشخصی در کنار بدن یا به‌طور مستقیم روی بدن بیمار قرار داده می‌شود و پرتوها مستقیما به بدن بیمار تابیده می شوند و در طول لیزر درمانی، نور لیزر با طول‌موج خاصی به ناحیه‌ی موردنظر تابانده شده و ضربه می‌زند. لیرز برای درمان زانو درد به کمک سه روش لیزر درمانی سرد، لیزر درمانی کلاس سه و لیزر سطح پایین انجام می شود. اما با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه انواع دردها و بیماری ها قابل درمان هستند؛ لیزر درمانی زانو یکی از این روش هاست که برای درمان انواع دردها و مشکلات زانو بکار گرفته می شود. هزینه لیزردرمانی تخصصی با قوی ترین لیزر پرتوان موجود در ایران هر جلسه 40 تومان در سال 95 می باشد. آسیبهای مفصل زانو گذشته از درد، موجب محدود شدن حرکت و کاهش توانایی های بیمار نیز میشود.

    ممکن است برای کنترل آرتروز زانو به یک یا چند متد درمانی نیاز باشد. لیزر درمانی زانو چیست تسکین درد شاید به بیش از ۳۰ جلسه درمان نیاز باشد و زمان ببرد. قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که مشکل تان از نظر پزشکی تشخیص داده شده و درمان با این روش مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. این امر موجب شد که محققان نتیجه بگیرند که لیزرتراپی سرد می‌تواند در کنترل عارضه های التهابی مفید باشد. ممکن است نیاز باشد که چند بار در طول یک یا چند هفته یا چند ماه برای درمان مراجعه کنید. این روش یک روش غیر تهاجمی است که می‌تواند توسط پزشک، متخصص بالینی یا یک فیزیوتراپیست انجام شود.

    کاربرد دستگاه

    نیازی به هیچ آمادگی قبلی نیست و پس از آن میتوانید فوراً کارهایتان را انجام دهید. این مدت زمان با دوز مورد استفاده و اندازه ناحیه تحت درمان تعیین می شود. به سمت راست یا چپ خود نخوابید و اگر می خواهید این کار را انجام دهید بین زانوهای خود بالش قرار دهید.

    لیزر های پر توان عارضه کوتاه مدت ندارند عارضه طولانی مدت آنها در صورت عدم استفاده از عینک محافظ کاتارکت چشمی یا همان آب مروارید می باشد. لیزر هیچ عارضه در سر و مغز و سیتم های تناسلی و کلیه ایجاد نمی کند و بیماران بدون هیچ دغدغه ای می توانند از لیزردرمانی استفاده کنند. لیزردرمانی سیاتیک بسیار موثر و جز مدالیتی هایی است که اگر استفاده نشود بیمار قسمت مهمی از درمان را از دست داده است. لیزردرمانی سیاتیک باید زیر نظر متخصصین و کسانی که کاملا به لیزر آشنایی دارند انجام شود تا هم دوز مناسب به عصب تابیده شود و هم افزایش دوز ایجاد نشود که بیمار دچار تشدید درد شود. درمان زانو درد یکی از مسائلی است که باید هر چه سریعتر برای آن اقدام کرد تا منجر به عوارض جدی تر نشود. یکی از روش ها درمان زانو درد با لیزر است که روشی موثر و تاثیرگذار است.

    لیزر درمانی در فیزیوتراپی = لیزر پرتوان

    اینکار سبب می‌شود تا میزان انرژی‌ای که سلول‌ها دریافت می‌کنند، در افراد مختلف، متفاوت باشد. بنابراین در نهایت و در هر بازه زمانی‌ای، درد التیام می‌یابد و تورم در ناحیه زانو، کاهش پیدا می‌کند. با وجود تمام کاربردهای مفیدی که در بالا ذکر شد مهمترین کاربردهای استفده از لیزر پرتوان در درمان استفاده در اختلالات اسکلتی عضلانی و آسیب‎های مربوط به این عوارض می‎یاشد.

    علت زانو درد بستگی به نوع درد دارد و ممکن است یه صورت حاد یا موقتی باشد و در هر فرد متفاوت است. این ابزار، مدت زمان مشخصی روی پوست نگه داشته شده و لازم است بیمار برای درمان ناحیه موردنظر، 2-3 بار در هفته مراجعه کند. یافته ها نشان می دهد نوری که از طریق لیزر به خون منتقل می شود، بر تمام بدن تاثیر مثبت گذاشته و اکسیژن و انرژی حیاتی را برای هریک از سلول ها تامین می کند.

    مفصل زانو از مهمترین و پرتحرک ترین مفاصلی است که در بدن وجود دارند. این مفصل به دلیل استفاده بسیاری که در طول زندگی از آن می‎شود بیش از هر مفصل دیگری در بدن در معرض آسیب دیدگی‎های بی شمار و فرسایش و بیماری قرار می‎گیرد. مشکلات مربوط به مفصل زانو ممکن است برای هر فردی با هر رده سنی و وضعیتی در طول زندگی پیش بیاید. حتی برای مثال تعداد افرادی که در فعالیت‎های ورزشی در طول زندگی خود به مشکلات زانو دچار می‎شوند و برای درمان به مراکز لیزر تراپی مراجعه می‎کنند بسیار زیاد است. لیزر درمانی در زانو درد و بخصوص نرمی غضروف کشکک خصوصا اگر در زاویه درست تابانده شود موجب کاهش التهاب و ترمیم بافت می شود. لیزر درمانی پرتوان جز معدود دستگاه هایی است که سازمان غذا و دارو آمریکا FDA در درمان آرتروز زانو و کاهش درد و افزایش انعطاف پذیری زانو ان را تایید کرده است.

    درمان لیزر پرتوان برای زانو در تهران باعث می‎شود که انرژی در دسترس سلولها دو چندان شده تا بتوانند به سرعت خود را احیا ترمیم و بافت را بازسازی کنند و جرین‎های حیاتی را به کار بیاندازند. با استفاده از طول موج مناسب لیزر، پوست نور بسیار کمی را جذب می کند و به لیزر اجازه می دهد تا به عمق بافت نفوذ کند و به این صورت بافت آسیب دیده را بدون عوارض جانبی درمان می کند. از آنجا که شدت و میزان لیزر بسیار کم است، به هیچ وجه خطر سوختگی وجود ندارد. بلکه یکی از بهترین روش ها برای درمان آرتروز کمر و همچنین دیگر مفصل ها می باشد. یعنی می توان برای درمان آرتروز های مفصلی از لیزر پر توان استفاده کرد و در زمان بسیار کوتاهی به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کرد.

    اپلیکاتور چند دایودی CHARLIE با ناحیه درمان یا دهانه به قطر 5 سانتی متر که با LEDهای با بازده بالا مشخص می‌شود. پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری نمونه هایی از ورزش های مناسب برای زانوهای تان هستند و بدون اینکه فشاری را بر مفاصل وارد کنند برای سلامت عمومی تان مفید هستند. بنابراین احتمالاً از شما خواسته خواهد شد که از یک محافظ برای پوشش چشم استفاده کنید. تا حد ممکن بنشینید زیرا ایستادن باعث می شود که وزن به زانو فشار بیاورد. اضافه وزن و چاقی زیرا در هنگام انجام فعالیت های فیزیکی به بدن فشار می آورد. با ابزارهایی همانند لیزر، متخصصان قادرند با سرعتی باور نکردنی به این نتایج دست یابند.

    ما در این مقاله به روش های مختلف درمان کشیدگی یا پارگی مینیسک زانو می پردازیم. پرتو لیزر ترمیم این رگ‌هایی را تحریک می‌کند که برای خون‌رسانی مجدد طبیعی به ساختارهای صدمه دیده ضروری به شمار می‌روند. در صورتی که رگ‌های لنفاوی در اثر آسیب دیدن وارده به زانو پاره شوند و تورم ایجاد شود. پرتو لیزر این رگ‌های پاره شده را ترمیم می‌کند و ورم را به سرعت کاهش می‌دهد. لیزر زانو از جمله روش های پرفایده و سودمند است که برای سالمندانی که سال ها از درد زانو رنج می برند بسیار موثر است.