• Urquhart Stein posted an update 1 year, 4 months ago

    یکی از بهترین راه‌ها استفاده از کابل HDMI است که صوت و تصویر را با کیفیت بسیار بالایی به صورت همزمان به تلویزیون منتقل می‌کند. اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر اتصال آیفون به تلویزیون، باید یکی از اپلیکیشن های DLNA را دانلود کنید. آیفون و تلویزیون را به اینترنت متصل کنید و بعد از شناسایی تلویزیون توسط این برنامه، می توانید آن ها را به هم متصل کنید. بعد از انجام این مراحل، می توانید تصویر محتوای گوشی را در تلویزیون ببینید. MHL اولین استاندارد باسیم برای اتصال دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید به تلویزیون‌های هوشمند است. این استاندارد، توسط بسیاری از تلفن‌های همراه اندروید (از جمله کوشی‌های هوشمند سامسونگ) پشتیبانی می‌شود.

    اما روال اصلی به این صورت است که با روشن کردن بلوتوث گوشی همراه و بلوتوث تلویزیون هر دو دستگاه با هم ارتباط برقرار می کنند و می توان با وصل کردن گوشی به تلویزیون سونی داده ها را مبادله کنند. در صورتی که تلفن هوشمند شما از قابلیت بلوتوث برخوردار باشد، می‌توانید تلفن همراه خود را با استفاده از بلوتوث به آن وصل کنید. البته در نظر داشته باشید که این اتصال، تنها برای انتقال داده‌‌های صوتی یا کنترل تلویزیون از طریق گوشی، موثر است. در تلویزیون های جدید، قابلیت های مختلف برای اتصال انواع گوشی با انواع سیستم عامل وجود دارد. اما برای اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی، باید به راه حل های دیگری فکر کرد. برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی، بسته به نوع تلویزیون شما چند راه حل وجود دارد.

    نمایشگر گوشی های هوشمند به منظور آسودگی در حمل و نقلشان کوچک طراحی شده است، به همین دلیل اتصال گوشی به تلویزیون در منزل برای بهره بردن از حداکثر توان سخت افزار آن می‌تواند ایده بسیار مناسبی باشد. اگرچه روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما کم هزینه‌ترین و شاید راحت‌ترین مورد، استفاده از کابل یو اس بی است. با اتصال گوشی به تلویزیون می‌توان دایره کاربردهای این گجت‌های کوچک را افزایش داد. در این مطلب به آموزش نحوه وصل کردن تبلت و یا گوشی هوشمند به تلویزیون با استفاده از کابل یو اس بی خواهیم پرداخت. اتصال گوشی به تلویزیون یکی از اقداماتی است که همواره توسط افراد مورد سوال قرار می گیرد.

    به طور کلی هر دو روش بی‌سیم و با کابل بسیار کاربردی و مفید هستند و عملکرد خوبی را در این زمینه در اختیار کاربران گوشی‌های شیائومی قرار داده‌اند. در نتیجه از این طریق امکان بازی، نمایش فیلم، ویدیو و عکس و گوش دادن به موسیقی وجود دارد و تعامل میان گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های نسل جدید افزایش خواهد یافت. البته فراموش نکنید که این قابلیت در گوشی‌های هوشمند دیگر به شکل متفاوتی ارائه شده اما به طور کلی تمامی این قابلیت‌ها در تمامی دستگاه‌های دیگر با عملکرد مشابهی در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. به قولی در آینده در هر دستگاهی خواهیم توانست تا اقدامات مختلف و فعالیت‌های روزانه‌ی خود را انجام دهیم و تعاملی جذاب را میان دستگاه‌های مختلف شاهد باشیم.

    برای استفاده از DLNA در تلویزیون خود، باید هر دو، تلویزیون و تلفن هوشمند یا تبلت خود را به یک شبکه متصل کنید. می توانید این کار را در هر دو دستگاه با رفتن به تنظیمات شبکه آنها و جستجوی شبکه بی سیم خود انجام دهید. شبکه بی سیم خانگی خود را از این لیست انتخاب کنید و رمز عبور شبکه WiFi خود را وارد کنید. در مورد تلویزیون های هوشمند نیز می توانید از کابل LAN برای اتصال آنها به روتر استفاده کنید. امروزه ما از گوشی ها برای بازی کردن، گوش دادن موسیقی و حتی تماشای فیلم استفاده می‌ کنیم اما آیا راحتی و سادگی استفاده از گوشی لذت و کیفیت دیدن فیلم از طریق TV را دارد من که اینگونه فکر نمی کنم .

    داک برای وصل کردن گوشی به تلویزیون و کامپیوتر شما امکانات گسترده‌ای می‌دهد که تا قبل از اختراع داک وجود نداشتند. برای وصل کردن آیفون به تلویزیون به وسیله سیم به کابل‌هایی همچون Digital AV Adapter و دو عدد کابل HDMI نیاز دارید. کابل HDMI در دسترس‌ترین راهی است که صدا و تصویر را با کیفیت بسیار بالا منتقل کرده و هنوز پرکاربرد است.

    برای آشنایی بیشتر با ماهیت این استاندارد، توصیه می‌کنیم مقاله “کابل HDMI چیست ؟ آشنایی با مکانیزم و انواع مختلف HDMI” را حتما مطالعه نمایید. البته باید این را بدانید که این برنامه و برنامه بعدی که به شما معرفی میکنیم تا ۷ روز فقط رایگان در دسترس شما هستند. به صورت خلاصه میتوان گفت میراکست یک کابل اچ دی ام آی بدون سیم است. اما متاسفانه تا به امروز ویژگی مخصوصی مانند اسمارت ویو سامسونگ یا کست شیاومی برای این مدل سیستم عامل ها از طرف سازنده شان ارایه نشده است. سلام مهندس جان ،واقعا سایت عالی و فوق العاده ای دارین ،خیلی از سئوالاتی که مدتها پیدا نکرده بودم رو دیدم ،خسته نباشید .

    در این خصوص پیشنهاد می کنیم آموزش انداختن تصویر گوشی روی تلویزیون را بررسی کنید. به واسطه این آموزش قادر به پخش فیلم گوشی روی تلوزیون خواهید بود و به راحتی می توانید فایل های ویدیویی موبایل خود را روی تلویزیون مشاهده کنید. اتصال گوشی موبایل به تلویزیون ال جی برای نمایش محتوای داخل موبایل روی نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت خواسته اغلب کاربران است.

    ساده ترین روش متصل کردن تلفن هوشمند به تلویزیون، به وسیله ی کابل شارژر یا “USB” است. زمانی که اتصال میان تلفن همراه و تلویزیون به وسیله ی کابل صورت می گیرد، دستگاه تلویزیون گوشی را به عنوان یک هارد دیسک یا کارت حافظه ی فلش شناسایی می کند. مزیت اول این است که اگر گوشی هوشمند را از طریق یک سیم به تلویزیون متصل کنید، دیگر خبری از مشکلات تاخیر در ارسال و دریافت سیگنال نخواهد بود. این موضوع برای کاربرانی که به منظور اجرای بازی در پی وصل کردن گوشی به تلویزیون هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

    داشتن یک آداپتور دیجیتال لایتینگ AV لازم است و اگر آداپتور شما، حفاظت محتوای دیجیتال با پهنای باند نداشته باشد، کارایی لازم را نخواهد داشت. به عنوان مثال، استاندارد Chromecast آخرین روش برای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون‌های معمولی به شمار می‌رود. در این استاندارد، به جای آن‌که تمام محتوای صفحه تلفن همراه به نمایشگر تلویزیون ارسال شود، تنها یک بخش (مانند فیلم‌های Youtube) فرستاده می‌شود. اگه دنبال راهی برای اتصال گوشی موبایل خودتون به تلویزیون غیر از روش وایرلس هستید ، کابل MHL که قبلا در علم فردا در موردش توضیح دادم می تونه چاره کار شما باشه ( اون پست رو حتما بخونید که بدونید اصلا کابل MHL چی هست ) . وصل کردن گوشی به تلویزیون از طریق وایرلس ، دغدغه هایی مثل قطع و وصل شدن ارتباط ، کاهش کیفیت صدا و تصویر و همچنین تاخیر در ارسال تصویر رو به همراه داره واسه همین شاید اتصال کابلی گوشی موبایل به تلویزیون بهتر باشه . برای آینه کردن دستگاه اندروید خود به تلویزیون، می توانید از یک اتصال سیمی و یا یک اتصال بی سیم استفاده کنید.

    کروم کست در دو نسخه معمولی و الترا به فروش می‌رسد که نسخه پایه آن می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080p را پخش کند در حالی که نسخه Ultra قادر به پخش ویدئوهایی با کیفیت 4K است. کروم کست ظاهر بسیار ساده‌ای دارد، یک سر آن خروجی HDMI است که باید آن را به یکی از ورودی‌های تلویزیون وصل کنید و در طرف دیگر آن، ورودی Micro USB قرار دارد که انرژی مورد نیاز این گجت را تأمین می‌کند. با نصب نرم‌افزار Google Home و اجرا دستور العمل‌های مربوطه می‌توانید به‌راحتی به کروم کست متصل شود و از استریم محتوا بر روی تلویزیون لذت ببرید. WiFi Direct نیز یکدیگر از روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون است.

    اگر تلویزیون شما جدید باشد، موبایل از شما یک کد عبور می‌خواهد که روی صفحه نمایش تلویزیون درج شده. اگر تلویزیون قدیمی دارید، بر روی صفحه تلویزیون یک گزینه accept باز می‌شود که باید آن را تایید کنید. البته این که چطور این کار را انجام دهید، بستگی به فناوری به کار رفته در گوشی و تلویزیون شما دارد و هر دوی این دستگاه‌ها باید با هم سازگار باشند.

    در ادامه این مقاله راه حل های اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی CRT و LCD را بررسی می کنیم. پس از اطمینان از این مسئله، انگشت خود را روی بخش زیرین صفحه نمایش آیفون قرار داده و به سمت بالا بکشید. در این بخش باید گزینه AirPlay Mirroring و سپس گزینه Apple TV را انتخاب کنید. ظرف چند ثانیه ارتباط مابین اپل تی وی و آیفون یا آیپدتان برقرار می‌شود و محتوای نمایشگر گوشی بر روی تلویزیون آینه خواهد شد.